Veelgestelde vragen

Categorieën

Bestellen rolcontainers

Uit welke rolcontainers kan ik kiezen?

Je kunt zelf uit ons aanbod een rolcontainer selecteren voor bijvoorbeeld rest-, papier/karton-, glas-, GFT-afval, vertrouwelijk papier- en swillafval. Kies het volume rolcontainer en de frequentie die het beste bij je bedrijf past. We kunnen je hier ook persoonlijk over adviseren.

Klik hier en bekijk ons aanbod rolcontainers.

Hoe kan ik een rolcontainer bij Rd4 Bedrijvenservice bestellen?

Een container bestellen gaat bij ons heel eenvoudig. In slechts 4 stappen kun je zelf een rolcontainer bestellen.

  1. Je kiest de afvalstroom
  2. Je kiest het volume van de container
  3. Je kiest hoe vaak de container geledigd moet worden
  4. Je kiest de looptijd (en korting)

Vervolgens vul je je naam en de adresgegevens in. Na het versturen van de aanvraag nemen wij direct contact met je op.

Klik hier om jouw bestelling te starten.

Kan ik meerdere containers (van verschillende afvalsoorten) tegelijk bestellen?

Ja, dat is mogelijk. Heb je al een rolcontainer in je winkelmandje staan, dan kun je heel eenvoudig nog meer containers voor andere afvalstromen aan je bestelling toevoegen.

Klik hier om de bestelling te starten.

Levering rolcontainers

Hoe snel worden mijn rolcontainers geleverd?

Wij leveren snel, altijd binnen 1 werkweek. Na de bestelling hoor je van ons wanneer de rolcontainer wordt geleverd.

Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de rolcontainer?

Je bent niet verplicht om aanwezig te zijn bij het plaatsen van de rolcontainer. Wanneer je niet aanwezig bent, vragen wij vooraf een duidelijke instructie waar we de container moeten plaatsen. Let op: de container wordt alleen geplaatst op een plek met een harde ondergrond.

Lediging rolcontainers

Wanneer wordt mijn container geledigd?

De container wordt geledigd op vaste dagen. De ledigingsdagen kun je terugvinden in de ledigingskalender. Wanneer je geen ledigingskalender hebt, kun je deze eenvoudig raadplegen via het persoonlijke login-gedeelte Mijn Rd4.

Hoe laat moet ik mijn container aanbieden op de dag van lediging?

We ledigen je container tussen 07.00 uur en 18.00 uur. Zorg er daarom voor dat je container vóór 07.00 uur klaarstaat.

Moet ik aanwezig zijn bij het ledigen van de rolcontainer?

Dit is niet nodig. Zet de container wel op tijd langs de weg, uiterlijk om 07.00 uur.

Overige vragen over rolcontainers

Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?

Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Het varieert van nog geen halve vierkante meter voor de kleinste rolcontainer tot zes vierkante meter voor de grootste rolcontainer. Sommige passen door een deuropening, sommige niet. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.

Mijn container is kapot, wat nu?

Een kapotte container is erg vervelend. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Mijn container is smerig, wat nu?

Je huurt de container en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. We kunnen de container eventueel voor je omruilen, maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

Allerlei vragen over afzetcontainers

Hoe vol mag een afzetcontainer zijn?

Voorkom overbelading! Afzetcontainers mogen maximaal tot aan de rand gevuld worden. Indien een container hoger beladen is, kan onze chauffeur de container niet veilig opladen/transporteren. Hij is dan genoodzaakt de container te laten staan. In zo’n geval wordt een loze rit doorberekend. Zorg er dus voor om dit soort vervelende situaties te voorkomen. Een tussentijdse lediging, een grotere container of een extra container kan dan uitkomst bieden.

Hoe zwaar mag een afzetcontainer zijn?

De maximale belading van een container (onafhankelijk van het formaat) bedraagt 10 ton. Als de container te zwaar is (>10 ton), mag de chauffeur de container weigeren mee te nemen of te ledigen en kunnen er extra transportkosten in rekening worden gebracht. Om te voorkomen dat een afzetcontainer te zwaar wordt beladen adviseren wij om voor soortelijk zwaar afval (zoals schoon puin en bouw- en sloopafval) maximaal een 10m3 afzetcontainer te gebruiken.

Kan gedurende langere tijd een afzetcontainer geplaatst worden bij mijn bedrijf?

Uiteraard is dat mogelijk. Rd4 Bedrijvenservice heeft veel bedrijfsklanten waar op langere of permanente basis een afzetcontainer geplaatst is omdat op deze locaties bepaalde afvalsoorten steeds terugkomen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Vragen over onze perscontainers

Hebben jullie ook perscontainers?

Jazeker, bij diverse bedrijfsklanten hebben wij perscontainers geplaatst, die ervoor zorgen dat het afval gecomprimeerd wordt. Zo zijn er minder transporten nodig.

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft perscontainers?

Een perscontainer is meestal maatwerk. Neem hiervoor contact met ons op.

Facturatie en betaling

Hoe ontvang ik de factuur?

Je krijgt automatisch een e-mail als de nieuwe factuur klaarstaat in het persoonlijk inloggedeelte van onze website. Doordat we geen papieren facturen meer versturen, werken we samen aan de reductie van afval.

Hoe kan ik betalen?

De betaling verloopt via een automatische incasso of je kunt het verschuldigde bedrag via een overschrijving overmaken.

Wat is de betalingstermijn?

De factuur dient binnen 14 dagen voldaan te worden.

Mijn Rd4 Bedrijvenservice voor klanten

Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke omgeving?

Nieuwe klanten ontvangen automatisch een activatiemail met een instructie.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik in Mijn Rd4 op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gegevens in. Je krijgt daarna een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail.

Wat kan ik allemaal zien in mijn persoonlijke omgeving op de website?

Naast de bedrijfs- en contactgegevens zijn de ledigingskalender en facturen zichtbaar. Op termijn volgen meer uitbreidingen.

Overige vragen

Ons bedrijf gaat verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Houden jullie je aan alle wet- en regelgeving?

Rd4 voldoet netjes aan alle wet- en regelgeving.

Inzameling tijdens corona

Heeft de coronacrisis gevolgen voor de inzameling van mijn bedrijfsafval?

Op dit moment gaat de inzameling van bedrijfsafval gewoon door. Wanneer wij genoodzaakt zijn om hier iets in te wijzigen, zullen wij contact met je opnemen.

Vanwege de coronacrisis is mijn bedrijf tijdelijk gesloten. De containers hoeven daarom voorlopig niet te worden leeggemaakt. Waar kan ik dit melden?

Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.

Afval en grondstoffen

Wat gebeurt er met het afval nadat jullie het hebben opgehaald?

Voor de diverse afvalsoorten zijn er uiteenlopende verwerkingsprocessen. Het ingezamelde afval wordt indien mogelijk weer omgezet naar duurzame, herbruikbare grondstoffen of producten. We zeggen niet voor niets: ‘Het afval van vandaag is de grondstof voor morgen’. Afvalstromen met een calorische waarde en die nog niet gerecycled kunnen worden, worden ingezet als brandstof voor bijvoorbeeld het opwekken van elektriciteit.

Welke afval- en grondstofstromen kan ik scheiden?

Hoe beter je scheidt, hoe meer je kunt besparen! Met onze diverse en veelzijdige inzamelmiddelen, onder andere voor restafval, papier en karton, glas, GFT-afval, vertrouwelijk papier en swill, kun je optimaal afval scheiden. Ons doel is om zoveel mogelijk afval opnieuw als grondstof in te zetten voor de productie van nieuwe producten. Niet alleen fijn voor jouw beurs, maar ook voor ons milieu.

Wat mag ik aanbieden in de rolcontainer?

Je mag alleen afval aanbieden in de rolcontainer die hiervoor bestemd is. Kies je bijvoorbeeld voor een rolcontainer voor papier en karton, dan mag hier ook alleen papier en karton in. De overige afval- en grondstofstromen dien je in een andere daarvoor bestemde rolcontainer te gooien.

Contact met Rd4 Bedrijvenservice

Hoe kan ik jullie bereiken?

De bedrijvenservice van Rd4 is op werkdagen bereikbaar van 08.30-17.00 uur.
Telefonisch kun je ons bereiken via 045 5437150 (keuze 2).
Je kunt ons ook mailen via bedrijvenservice@rd4.nl