Veelgestelde vragen

Categorieën

Bestellen rolcontainers

Wat kost een container?

Dit hangt af van verschillende factoren: soort afval/grondstof, grootte van de container, aantal containers en de frequentie dat de containers geledigd moeten worden. Van veel voorkomende combinaties staan de tarieven op onze website vermeld. De minder vaak voorkomende tarieven kun je bij ons aanvragen.

Krijg ik korting bij een meerjarig contract?

Ja, de korting loopt op naarmate de contractduur langer wordt. De korting is als volgt:

  • 1 jaar: 0% korting
  • 2 jaar: 5% korting
  • 3 jaar: 10% korting

Zijn er nog bijkomende kosten naast het maandbedrag?

Nee, wij zijn heel transparant. We brengen géén extra kosten in rekening zoals:

  • Plaatsingskosten container bij start dienstverlening
  • Milieutoeslagen
  • Administratiekosten
  • Brandstoftoeslagen
  • Ophaalkosten container bij einde dienstverlening

Levering rolcontainers

Hoe snel worden mijn rolcontainers geleverd?

Wij leveren snel, altijd binnen 1 werkweek. Na de bestelling hoor je van ons wanneer de rolcontainer wordt geleverd.

Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de rolcontainer?

Je bent niet verplicht om aanwezig te zijn bij het plaatsen van de rolcontainer. Wanneer je niet aanwezig bent, vragen wij vooraf een duidelijke instructie waar we de container moeten plaatsen. Let op: de container wordt alleen geplaatst op een plek met een harde ondergrond.

Lediging rolcontainers

Hoe vaak kan mijn rolcontainer geledigd worden?

Dat kun je grotendeels zelf bepalen, maar is ook afhankelijk van het soort container dat je bestelt en de regio waar jouw bedrijf gevestigd is. Doorgaans kun je kiezen uit één keer per week, één keer per twee weken en één keer per vier weken.

De deksel van de container gaat niet meer dicht, is dat een probleem?

Ja, de deksel van de container moet altijd volledig gesloten zijn. Vraag indien nodig tijdig een extra lediging aan.

Hoe zwaar mag mijn rolcontainer zijn?

In onze prijscalculatie gaan wij bij restafval uit van maximaal 100 kilogram per 1000 liter. Dit betekent dat bijvoorbeeld een 1100L-container maximaal 110 kg mag wegen. Elke container wordt door ons gewogen. Als het gewicht structureel zwaarder is als onze prijscalculatie nemen wij contact met je op.

Overige vragen over rolcontainers

Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?

Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Het varieert van nog geen halve vierkante meter voor de kleinste rolcontainer tot zes vierkante meter voor de grootste rolcontainer. Sommige passen door een deuropening, sommige niet. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.

Mijn container is kapot, wat nu?

Een kapotte container is erg vervelend. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Mijn container is smerig, wat nu?

Je huurt de container en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. We kunnen de container eventueel voor je omruilen, maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

Allerlei vragen over afzetcontainers

Plaatsen jullie ook containers in de openbare ruimte?

Indien de afzetcontainer niet op het bedrijfsterrein geplaatst wordt, maar in de openbare ruimte (bijvoorbeeld een parkeervak) dan is het mogelijk dat hiervoor een vergunning aangevraagd en verleend moet worden door de desbetreffende gemeente. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor. Voor meer informatie bel je ons.

Wat als de opdracht niet uitgevoerd kon worden?

Als er door een afwijkende situatie op locatie de afzetcontainer niet geplaatst of opgehaald kon worden en de opdracht daardoor niet uitgevoerd kon worden, dan worden de transportkosten in rekening gebracht.

Hoe geef ik jullie opdracht om een afzetcontainer te plaatsen?

Neem contact met ons op.

Vragen over onze perscontainers

Hebben jullie ook perscontainers?

Jazeker, bij diverse bedrijfsklanten hebben wij perscontainers geplaatst, die ervoor zorgen dat het afval gecomprimeerd wordt. Zo zijn er minder transporten nodig.

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft perscontainers?

Een perscontainer is meestal maatwerk. Neem hiervoor contact met ons op.

Facturatie en betaling

Ik heb een factuur nodig van 12 maanden geleden of ouder. Waar kan ik deze opvragen?

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Wat als ik vragen heb over de factuur?

Je kunt ons hiervoor bellen of mailen.

Hoe ontvang ik de factuur?

Je krijgt automatisch een e-mail als de nieuwe factuur klaarstaat in het persoonlijk inloggedeelte van onze website. Doordat we geen papieren facturen meer versturen, werken we samen aan de reductie van afval.

Mijn Rd4 Bedrijvenservice voor klanten

Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke omgeving?

Nieuwe klanten ontvangen automatisch een activatiemail met een instructie.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik in Mijn Rd4 op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gegevens in. Je krijgt daarna een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail.

Wat kan ik allemaal zien in mijn persoonlijke omgeving op de website?

Naast de bedrijfs- en contactgegevens zijn de ledigingskalender en facturen zichtbaar. Op termijn volgen meer uitbreidingen.

Overige vragen

Ons bedrijf gaat verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Houden jullie je aan alle wet- en regelgeving?

Rd4 voldoet netjes aan alle wet- en regelgeving.

Inzameling tijdens corona

Heeft de coronacrisis gevolgen voor de inzameling van mijn bedrijfsafval?

Op dit moment gaat de inzameling van bedrijfsafval gewoon door. Wanneer wij genoodzaakt zijn om hier iets in te wijzigen, zullen wij contact met je opnemen.

Vanwege de coronacrisis is mijn bedrijf tijdelijk gesloten. De containers hoeven daarom voorlopig niet te worden leeggemaakt. Waar kan ik dit melden?

Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.

Afval en grondstoffen

Kan ik ook voor gevaarlijk afval bij jullie terecht?

Jazeker. Bij Rd4 ben je verzekerd van een correcte verwijdering van gevaarlijke afvalstromen. Het aanvragen van de verplichte afvalstroomnummers (t.b.v. het transport) wordt door ons verzorgd bij het landelijke meldpunt afvalstroom (LMA). Het transporteren en verwijderen van chemisch afval is een zeer complexe materie, die het beste in een persoonlijk gesprek toegelicht kan worden. Neem daarvoor contact met ons op.

Wat gebeurt er met het afval nadat jullie het hebben opgehaald?

Voor de diverse afvalsoorten zijn er uiteenlopende verwerkingsprocessen. Het ingezamelde afval wordt indien mogelijk weer omgezet naar duurzame, herbruikbare grondstoffen of producten. We zeggen niet voor niets: ‘Het afval van vandaag is de grondstof voor morgen’. Afvalstromen met een calorische waarde en die nog niet gerecycled kunnen worden, worden ingezet als brandstof voor bijvoorbeeld het opwekken van elektriciteit.

Welke afval- en grondstofstromen kan ik scheiden?

Hoe beter je scheidt, hoe meer je kunt besparen! Met onze diverse en veelzijdige inzamelmiddelen, onder andere voor restafval, papier en karton, glas, GFT-afval, vertrouwelijk papier en swill, kun je optimaal afval scheiden. Ons doel is om zoveel mogelijk afval opnieuw als grondstof in te zetten voor de productie van nieuwe producten. Niet alleen fijn voor jouw beurs, maar ook voor ons milieu.

Contact met Rd4 Bedrijvenservice

Hoe kan ik jullie bereiken?

De bedrijvenservice van Rd4 is op werkdagen bereikbaar van 08.30-17.00 uur.
Telefonisch kun je ons bereiken via 045 5437150 (keuze 2).
Je kunt ons ook mailen via bedrijvenservice@rd4.nl