Veelgestelde vragen
Bestellen rolcontainers
Dus jullie hebben alles verwerkt in het maandbedrag?
Ja, dat klopt. Onze prijzen staan vermeld op de website. De prijs die getoond wordt is ook de prijs die u betaalt. Alleen de btw komt er nog bij. Dus geen:
- Plaatsingskosten container bij start dienstverlening
- Milieutoeslag
- Administratiekosten
- Brandstoftoeslag
- Calamiteitentoeslag
- Ophaalkosten container bij einde dienstverlening
Ik heb vragen over mijn offerte, waar kan ik terecht?
De medewerkers van onze bedrijvenservice staan voor je klaar. Je kunt ons bellen via 045 5437150 (keuze 2).
Ik heb een te kleine container, te weinig containers of de ledigingsfrequentie moet omhoog. Wat moet ik doen?
Je kunt hiervoor het beste met ons bellen via 045 5437150 (keuze 2).
Levering rolcontainers
Hoe snel worden mijn rolcontainers geleverd?
Wij leveren snel, altijd binnen 1 werkweek. Na de bestelling hoor je van ons wanneer de rolcontainer wordt geleverd.
Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de rolcontainer?
Je bent niet verplicht om aanwezig te zijn bij het plaatsen van de rolcontainer. Wanneer je niet aanwezig bent, vragen wij vooraf een duidelijke instructie waar we de container moeten plaatsen. Let op: de container wordt alleen geplaatst op een plek met een harde ondergrond.
Lediging rolcontainers
Mijn rolcontainer is nog niet geledigd. Vanaf hoe laat kan ik het beste met jullie bellen?
Als je twijfelt mag je altijd even met ons bellen.
Vervalt de lediging als deze op een feestdag valt?
Nee, we laten nooit een lediging vervallen. Wij komen alsnog op de zaterdag voor of na de feestdag. Je kunt dit zien op de afvalkalender (feestdagen zijn gemarkeerd met een *).
Komen jullie op een uitwijkzaterdag rond hetzelfde tijdstip?
Nee, op uitwijkzaterdagen kunnen routes anders gereden worden. Zorg ervoor dat de container op tijd, dus uiterlijk om 07.00 uur klaar staat.
Overige vragen over rolcontainers
Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?
Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Het varieert van nog geen halve vierkante meter voor de kleinste rolcontainer tot zes vierkante meter voor de grootste rolcontainer. Sommige passen door een deuropening, sommige niet. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.
Mijn container is kapot, wat nu?
Een kapotte container is erg vervelend. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.
Mijn container is smerig, wat nu?
Je huurt de container en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. We kunnen de container eventueel voor je omruilen, maar hier zijn wel kosten aan verbonden.
Allerlei vragen over afzetcontainers
Hoeveel ruimte neemt een afzetcontainer in beslag?
Dit hangt af van het soort afzetcontainer. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.
Kan ik aangeven wanneer de container geplaatst of opgehaald moet worden?
Ja, je kunt een voorkeur opgeven voor het dagdeel waarop de afzetcontainer geplaatst en opgehaald dient te worden: ’s ochtends (7.00 - 12.00 uur) of ’s middags (12.00 - 15.00 uur). Het is niet mogelijk om precieze tijdsafspraken te maken.
Vanaf hoe laat beginnen jullie met rijden?
We starten met de routes om 07.00 uur. Indien je kiest om de afzetcontainer in de ochtend te laten plaatsen of ophalen, maar wij niet eerder op een bepaalde tijd kunnen aanrijden, geef dit dan tijdig (minimaal 1 werkdag vooraf) aan ons door, zodat de planning hierop aangepast kan worden. Indien aangereden wordt maar plaatsing of het ophalen niet mogelijk is, dan worden extra ritkosten doorbelast.
Vragen over onze perscontainers
Hebben jullie ook perscontainers?
Jazeker, bij diverse bedrijfsklanten hebben wij perscontainers geplaatst, die ervoor zorgen dat het afval gecomprimeerd wordt. Zo zijn er minder transporten nodig.
Wat zijn de mogelijkheden wat betreft perscontainers?
Een perscontainer is meestal maatwerk. Neem hiervoor contact met ons op.
Facturatie en betaling
Hoe ontvang ik de factuur?
Je krijgt automatisch een e-mail als de nieuwe factuur klaarstaat in het persoonlijk inloggedeelte van onze website. Doordat we geen papieren facturen meer versturen, werken we samen aan de reductie van afval.
Hoe kan ik betalen?
De betaling verloopt via een automatische incasso of je kunt het verschuldigde bedrag via een overschrijving overmaken.
Wat is de betalingstermijn?
De factuur dient binnen 14 dagen voldaan te worden.
Mijn Rd4 Bedrijvenservice voor klanten
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke omgeving?
Nieuwe klanten ontvangen automatisch een activatiemail met een instructie.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Klik in Mijn Rd4 op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gegevens in. Je krijgt daarna een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail.
Wat kan ik allemaal zien in mijn persoonlijke omgeving op de website?
Naast de bedrijfs- en contactgegevens zijn de ledigingskalender en facturen zichtbaar. Op termijn volgen meer uitbreidingen.
Overige vragen
Ons bedrijf gaat verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?
Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier.
Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?
Klik hier voor onze algemene voorwaarden.
Houden jullie je aan alle wet- en regelgeving?
Rd4 voldoet netjes aan alle wet- en regelgeving.
Inzameling tijdens corona
Heeft de coronacrisis gevolgen voor de inzameling van mijn bedrijfsafval?
Op dit moment gaat de inzameling van bedrijfsafval gewoon door. Wanneer wij genoodzaakt zijn om hier iets in te wijzigen, zullen wij contact met je opnemen.
Vanwege de coronacrisis is mijn bedrijf tijdelijk gesloten. De containers hoeven daarom voorlopig niet te worden leeggemaakt. Waar kan ik dit melden?
Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.
Afval en grondstoffen
Wat gebeurt er met het afval nadat jullie het hebben opgehaald?
Voor de diverse afvalsoorten zijn er uiteenlopende verwerkingsprocessen. Het ingezamelde afval wordt indien mogelijk weer omgezet naar duurzame, herbruikbare grondstoffen of producten. We zeggen niet voor niets: ‘Het afval van vandaag is de grondstof voor morgen’. Afvalstromen met een calorische waarde en die nog niet gerecycled kunnen worden, worden ingezet als brandstof voor bijvoorbeeld het opwekken van elektriciteit.
Welke afval- en grondstofstromen kan ik scheiden?
Hoe beter je scheidt, hoe meer je kunt besparen! Met onze diverse en veelzijdige inzamelmiddelen, onder andere voor restafval, papier en karton, glas, GFT-afval, vertrouwelijk papier en swill, kun je optimaal afval scheiden. Ons doel is om zoveel mogelijk afval opnieuw als grondstof in te zetten voor de productie van nieuwe producten. Niet alleen fijn voor jouw beurs, maar ook voor ons milieu.
Wat mag ik aanbieden in de rolcontainer?
Je mag alleen afval aanbieden in de rolcontainer die hiervoor bestemd is. Kies je bijvoorbeeld voor een rolcontainer voor papier en karton, dan mag hier ook alleen papier en karton in. De overige afval- en grondstofstromen dien je in een andere daarvoor bestemde rolcontainer te gooien.
Contact met Rd4 Bedrijvenservice
Hoe kan ik jullie bereiken?
De bedrijvenservice van Rd4 is op werkdagen bereikbaar van 08.30-17.00 uur.
Telefonisch kun je ons bereiken via 045 5437150 (keuze 2).
Je kunt ons ook mailen via bedrijvenservice@rd4.nl