Veelgestelde vragen

Categorieën

Bestellen rolcontainers

Ik heb vragen over mijn offerte, waar kan ik terecht?

De medewerkers van onze bedrijvenservice staan voor je klaar. Je kunt ons bellen via 045 5437150 (keuze 2).

Ik heb een te kleine container, te weinig containers of de ledigingsfrequentie moet omhoog. Wat moet ik doen?

Je kunt hiervoor het beste met ons bellen via 045 5437150 (keuze 2).

Ik ben een particulier, kan ik ook een rolcontainer bij jullie bestellen?

Ja hoor, dat kan. Neem hiervoor contact met ons op via 045 543 71 50 (keuze 2).

Levering rolcontainers

Hoe snel worden mijn rolcontainers geleverd?

Wij leveren snel, altijd binnen 1 werkweek. Na de bestelling hoor je van ons wanneer de rolcontainer wordt geleverd.

Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de rolcontainer?

Je bent niet verplicht om aanwezig te zijn bij het plaatsen van de rolcontainer. Wanneer je niet aanwezig bent, vragen wij vooraf een duidelijke instructie waar we de container moeten plaatsen. Let op: de container wordt alleen geplaatst op een plek met een harde ondergrond.

Lediging rolcontainers

Vervalt de lediging als deze op een feestdag valt?

Nee, we laten nooit een lediging vervallen. Wij komen alsnog op de zaterdag voor of na de feestdag. Je kunt dit zien op de afvalkalender (feestdagen zijn gemarkeerd met een *).

Komen jullie op een uitwijkzaterdag rond hetzelfde tijdstip?

Nee, op uitwijkzaterdagen kunnen routes anders gereden worden. Zorg ervoor dat de container op tijd, dus uiterlijk om 07.00 uur klaar staat.

Wat als mijn bedrijf gesloten is op een uitwijkzaterdag?

Neem dan contact met ons op, we bekijken samen of het lukt op een andere dag.

Overige vragen over rolcontainers

Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?

Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Het varieert van nog geen halve vierkante meter voor de kleinste rolcontainer tot zes vierkante meter voor de grootste rolcontainer. Sommige passen door een deuropening, sommige niet. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.

Mijn container is kapot, wat nu?

Een kapotte container is erg vervelend. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Mijn container is smerig, wat nu?

Je huurt de container en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. We kunnen de container eventueel voor je omruilen, maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

Allerlei vragen over afzetcontainers

Kan ik aangeven wanneer de container geplaatst of opgehaald moet worden?

Ja, je kunt een voorkeur opgeven voor het dagdeel waarop de afzetcontainer geplaatst en opgehaald dient te worden: ’s ochtends (7.00 - 12.00 uur) of ’s middags (12.00 - 15.00 uur). Het is niet mogelijk om precieze tijdsafspraken te maken.

Vanaf hoe laat beginnen jullie met rijden?

We starten met de routes om 07.00 uur. Indien je kiest om de afzetcontainer in de ochtend te laten plaatsen of ophalen, maar wij niet eerder op een bepaalde tijd kunnen aanrijden, geef dit dan tijdig (minimaal 1 werkdag vooraf) aan ons door, zodat de planning hierop aangepast kan worden. Indien aangereden wordt maar plaatsing of het ophalen niet mogelijk is, dan worden extra ritkosten doorbelast.

Kunnen afzetcontainers ’s nachts in de openbare ruimte blijven staan?

Rd4-afzetcontainers zijn voorzien van rood/witte reflecterende ‘verdrijvingstickers’. Als een afzetcontainer ’s nachts blijft staan in de openbare ruimte en daar niet de hele nacht straatverlichting aanwezig is, dien je er zelf voor te zorgen dat de afzetcontainer voldoende zichtbaar is door middel van bijvoorbeeld een obstakellamp (te huur bij bijvoorbeeld Boels Verhuur of Bo-rent). Uiteraard moet je even informeren bij de gemeente of een vergunning noodzakelijk is. (zie vraag: Plaatsen jullie ook containers in de openbare ruimte?).

Vragen over onze perscontainers

Hebben jullie ook perscontainers?

Jazeker, bij diverse bedrijfsklanten hebben wij perscontainers geplaatst, die ervoor zorgen dat het afval gecomprimeerd wordt. Zo zijn er minder transporten nodig.

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft perscontainers?

Een perscontainer is meestal maatwerk. Neem hiervoor contact met ons op.

Facturatie en betaling

Hoe ontvang ik de factuur?

Je krijgt automatisch een e-mail als de nieuwe factuur klaarstaat in het persoonlijk inloggedeelte van onze website. Doordat we geen papieren facturen meer versturen, werken we samen aan de reductie van afval.

Hoe kan ik betalen?

De betaling verloopt via een automatische incasso of je kunt het verschuldigde bedrag via een overschrijving overmaken.

Wat is de betalingstermijn?

De factuur dient binnen 14 dagen voldaan te worden.

Mijn Rd4 Bedrijvenservice voor klanten

Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke omgeving?

Nieuwe klanten ontvangen automatisch een activatiemail met een instructie.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik in Mijn Rd4 op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gegevens in. Je krijgt daarna een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail.

Wat kan ik allemaal zien in mijn persoonlijke omgeving op de website?

Naast de bedrijfs- en contactgegevens zijn de ledigingskalender en facturen zichtbaar. Op termijn volgen meer uitbreidingen.

Overige vragen

Ons bedrijf gaat verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Houden jullie je aan alle wet- en regelgeving?

Rd4 voldoet netjes aan alle wet- en regelgeving.

Inzameling tijdens corona

Heeft de coronacrisis gevolgen voor de inzameling van mijn bedrijfsafval?

Op dit moment gaat de inzameling van bedrijfsafval gewoon door. Wanneer wij genoodzaakt zijn om hier iets in te wijzigen, zullen wij contact met je opnemen.

Vanwege de coronacrisis is mijn bedrijf tijdelijk gesloten. De containers hoeven daarom voorlopig niet te worden leeggemaakt. Waar kan ik dit melden?

Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.

Afval en grondstoffen

Wat gebeurt er met het afval nadat jullie het hebben opgehaald?

Voor de diverse afvalsoorten zijn er uiteenlopende verwerkingsprocessen. Het ingezamelde afval wordt indien mogelijk weer omgezet naar duurzame, herbruikbare grondstoffen of producten. We zeggen niet voor niets: ‘Het afval van vandaag is de grondstof voor morgen’. Afvalstromen met een calorische waarde en die nog niet gerecycled kunnen worden, worden ingezet als brandstof voor bijvoorbeeld het opwekken van elektriciteit.

Welke afval- en grondstofstromen kan ik scheiden?

Hoe beter je scheidt, hoe meer je kunt besparen! Met onze diverse en veelzijdige inzamelmiddelen, onder andere voor restafval, papier en karton, glas, GFT-afval, vertrouwelijk papier en swill, kun je optimaal afval scheiden. Ons doel is om zoveel mogelijk afval opnieuw als grondstof in te zetten voor de productie van nieuwe producten. Niet alleen fijn voor jouw beurs, maar ook voor ons milieu.

Wat mag ik aanbieden in de rolcontainer?

Je mag alleen afval aanbieden in de rolcontainer die hiervoor bestemd is. Kies je bijvoorbeeld voor een rolcontainer voor papier en karton, dan mag hier ook alleen papier en karton in. De overige afval- en grondstofstromen dien je in een andere daarvoor bestemde rolcontainer te gooien.

Contact met Rd4 Bedrijvenservice

Hoe kan ik jullie bereiken?

De bedrijvenservice van Rd4 is op werkdagen bereikbaar van 08.30-17.00 uur.
Telefonisch kun je ons bereiken via 045 5437150 (keuze 2).
Je kunt ons ook mailen via bedrijvenservice@rd4.nl