Veelgestelde vragen

Categorieën

Bestellen rolcontainers

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Nee, voor het bestellen van een container heb je geen account nodig.

Kan ik ook telefonisch advies krijgen?

Natuurlijk, we helpen je graag. We zijn op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur. Je kunt ons bellen via 045 5437150 (keuze 2).

Wat kost een container?

Dit hangt af van verschillende factoren: soort afval/grondstof, grootte van de container, aantal containers en de frequentie dat de containers geledigd moeten worden. Van veel voorkomende combinaties staan de tarieven op onze website vermeld. De minder vaak voorkomende tarieven kun je bij ons aanvragen.

Levering rolcontainers

Hoe snel worden mijn rolcontainers geleverd?

Wij leveren snel, altijd binnen 1 werkweek. Na de bestelling hoor je van ons wanneer de rolcontainer wordt geleverd.

Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de rolcontainer?

Je bent niet verplicht om aanwezig te zijn bij het plaatsen van de rolcontainer. Wanneer je niet aanwezig bent, vragen wij vooraf een duidelijke instructie waar we de container moeten plaatsen. Let op: de container wordt alleen geplaatst op een plek met een harde ondergrond.

Lediging rolcontainers

Hoe bied ik mijn container aan?

Container(s) willen wij op een veilige manier ledigen:

  • Containers staan aan de straatkant
  • Ze staan op een loopafstand van maximaal 10 meter tot aan het kraakpersvoertuig
  • Ze staan zo dat ze geplaatst en verrijdbaar zijn op een vlakke en harde ondergrond, zonder niveauverschillen
  • Ze zijn goed bereikbaar voor ons kraakpersvoertuig
  • Rolcontainers bied je met gesloten deksel aan. Let erop dat het maximale gewicht niet wordt overschreden (zie de vraag verderop: Hoe zwaar mag mijn rolcontainer zijn?)
  • Containers voor vertrouwelijk papier dienen op de begane grond achter de eerste deur aangeboden te worden

Mijn rolcontainer is eerder vol, kan ik een extra lediging aanvragen?

Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe vaak kan mijn rolcontainer geledigd worden?

Dat kun je grotendeels zelf bepalen, maar is ook afhankelijk van het soort container dat je bestelt en de regio waar jouw bedrijf gevestigd is. Doorgaans kun je kiezen uit één keer per week, één keer per twee weken en één keer per vier weken.

Overige vragen over rolcontainers

Mijn container is verdwenen, wat nu?

Je huurt de container van ons en bent zelf verantwoordelijk voor de container. De verzekering kan je hiermee verder helpen. Voor het bestellen van een nieuwe container kun je contact met ons opnemen.

Mijn container is afgebrand, wat nu?

Je huurt de container van ons en bent zelf verantwoordelijk voor de container. De verzekering kan je hiermee verder helpen. Voor het bestellen van een nieuwe container kun je contact met ons opnemen.

Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?

Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Het varieert van nog geen halve vierkante meter voor de kleinste rolcontainer tot zes vierkante meter voor de grootste rolcontainer. Sommige passen door een deuropening, sommige niet. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.

Allerlei vragen over afzetcontainers

Welke volumes afzetcontainers hebben jullie?

Wij hebben verschillende volumes, vanaf 10m3 tot 30m3.

Berekenen jullie huur voor de afzetcontainer?

Voor het kortstondig plaatsen van een afzetcontainer (max. 1 week) worden geen huurkosten in rekening gebracht. Indien een container langer dan 1 week blijft staan wordt huur in rekening gebracht. De huurtarieven zijn per containersoort verschillend. Neem voor de tarieven contact met ons op.

Waar kunnen jullie afzetcontainers plaatsen?

Wij plaatsen de afzetcontainer op de plek op eigen terrein die door jou wordt aangewezen. Dit dient te geschieden op een verharde ondergrond die niet kan verzakken door het gewicht van het voertuig en/of afzetcontainer. Je vrijwaart Rd4 daarbij van enige aansprakelijkheid voor eventuele schade aan bijvoorbeeld oprit of bestrating. Graag ontvangen wij vooraf een situatieschets.

Vragen over onze perscontainers

Hebben jullie ook perscontainers?

Jazeker, bij diverse bedrijfsklanten hebben wij perscontainers geplaatst, die ervoor zorgen dat het afval gecomprimeerd wordt. Zo zijn er minder transporten nodig.

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft perscontainers?

Een perscontainer is meestal maatwerk. Neem hiervoor contact met ons op.

Facturatie en betaling

Wil je overstappen naar het gemak van automatische incasso?

Neem dan contact met ons op.

Kan ik facturen terugzien?

Ja, je kunt de facturen van de laatste 12 maanden inzien, printen en zelfs opslaan via je persoonlijke login-pagina Mijn Rd4 op onze website.

Ik heb een factuur nodig van 12 maanden geleden of ouder. Waar kan ik deze opvragen?

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Mijn Rd4 Bedrijvenservice voor klanten

Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke omgeving?

Nieuwe klanten ontvangen automatisch een activatiemail met een instructie.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik in Mijn Rd4 op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gegevens in. Je krijgt daarna een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail.

Wat kan ik allemaal zien in mijn persoonlijke omgeving op de website?

Naast de bedrijfs- en contactgegevens zijn de ledigingskalender en facturen zichtbaar. Op termijn volgen meer uitbreidingen.

Overige vragen

Ons bedrijf gaat verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Houden jullie je aan alle wet- en regelgeving?

Rd4 voldoet netjes aan alle wet- en regelgeving.

Inzameling tijdens corona

Heeft de coronacrisis gevolgen voor de inzameling van mijn bedrijfsafval?

Op dit moment gaat de inzameling van bedrijfsafval gewoon door. Wanneer wij genoodzaakt zijn om hier iets in te wijzigen, zullen wij contact met je opnemen.

Vanwege de coronacrisis is mijn bedrijf tijdelijk gesloten. De containers hoeven daarom voorlopig niet te worden leeggemaakt. Waar kan ik dit melden?

Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.

Afval en grondstoffen

Hebben jullie ook afzet- en perscontainers?

Jazeker. Bij Rd4 kun je terecht voor afzet- en perscontainers met diverse afzetvolumes geschikt voor allerlei soorten afval/grondstoffen.

Klik hier als je meer wilt weten over onze afzetcontainers.
Klik hier als je meer informatie wilt over onze perscontainers.

Welke afval/grondstofstoffen zijn toegestaan in mijn container?

Per afvalstroom hebben we duidelijke acceptatievoorwaarden opgesteld.

Kan ik ook voor gevaarlijk afval bij jullie terecht?

Jazeker. Bij Rd4 ben je verzekerd van een correcte verwijdering van gevaarlijke afvalstromen. Het aanvragen van de verplichte afvalstroomnummers (t.b.v. het transport) wordt door ons verzorgd bij het landelijke meldpunt afvalstroom (LMA). Het transporteren en verwijderen van chemisch afval is een zeer complexe materie, die het beste in een persoonlijk gesprek toegelicht kan worden. Neem daarvoor contact met ons op.

Contact met Rd4 Bedrijvenservice

Hoe kan ik jullie bereiken?

De bedrijvenservice van Rd4 is op werkdagen bereikbaar van 08.30-17.00 uur.
Telefonisch kun je ons bereiken via 045 5437150 (keuze 2).
Je kunt ons ook mailen via bedrijvenservice@rd4.nl