Veelgestelde vragen

Categorieën

Bestellen rolcontainers

Krijg ik korting bij een meerjarig contract?

Ja, de korting loopt op naarmate de contractduur langer wordt. De korting is als volgt:

  • 1 jaar: 0% korting
  • 2 jaar: 5% korting
  • 3 jaar: 10% korting

Zijn er nog bijkomende kosten naast het maandbedrag?

Nee, wij zijn heel transparant. We brengen géén extra kosten in rekening zoals:

  • Plaatsingskosten container bij start dienstverlening
  • Milieutoeslagen
  • Administratiekosten
  • Brandstoftoeslagen
  • Ophaalkosten container bij einde dienstverlening

Dus jullie hebben alles verwerkt in het maandbedrag?

Ja, dat klopt. Onze prijzen staan vermeld op de website. De prijs die getoond wordt is ook de prijs die u betaalt. Alleen de btw komt er nog bij. Dus geen:

  • Plaatsingskosten container bij start dienstverlening
  • Milieutoeslagen
  • Administratiekosten
  • Brandstoftoeslagen
  • Ophaalkosten container bij einde dienstverlening

Levering rolcontainers

Hoe snel worden mijn rolcontainers geleverd?

Wij leveren snel, altijd binnen 1 werkweek. Na de bestelling hoor je van ons wanneer de rolcontainer wordt geleverd.

Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de rolcontainer?

Je bent niet verplicht om aanwezig te zijn bij het plaatsen van de rolcontainer. Wanneer je niet aanwezig bent, vragen wij vooraf een duidelijke instructie waar we de container moeten plaatsen. Let op: de container wordt alleen geplaatst op een plek met een harde ondergrond.

Lediging rolcontainers

De deksel van de container gaat niet meer dicht, is dat een probleem?

Ja, de deksel van de container moet altijd volledig gesloten zijn. Vraag indien nodig tijdig een extra lediging aan.

Hoe zwaar mag mijn rolcontainer zijn?

In onze prijscalculatie gaan wij bij restafval uit van maximaal 100 kilogram per 1000 liter. Dit betekent dat bijvoorbeeld een 1100L-container maximaal 110 kg mag wegen. Elke container wordt door ons gewogen. Als het gewicht structureel zwaarder is als onze prijscalculatie nemen wij contact met je op.

Mijn rolcontainer is nog niet geledigd. Vanaf hoe laat kan ik het beste met jullie bellen?

Als je twijfelt mag je altijd even met ons bellen.

Overige vragen over rolcontainers

Hoeveel ruimte neemt een container in beslag?

Dit hangt af van het soort container dat je hebt gehuurd. Het varieert van nog geen halve vierkante meter voor de kleinste rolcontainer tot zes vierkante meter voor de grootste rolcontainer. Sommige passen door een deuropening, sommige niet. De maten staan vermeld bij onze inzamelmiddelen.

Mijn container is kapot, wat nu?

Een kapotte container is erg vervelend. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Mijn container is smerig, wat nu?

Je huurt de container en bent zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de container. We kunnen de container eventueel voor je omruilen, maar hier zijn wel kosten aan verbonden.

Allerlei vragen over afzetcontainers

Hoe geef ik jullie opdracht om een afzetcontainer te plaatsen?

Neem contact met ons op.

Ik heb een afzetcontainer met klep, hoe gaat de klep open?

De deksel van een afzetcontainer kan met het pompmechanisme geopend worden.

Hoeveel manoeuvreerruimte is nodig?

De container wordt via een haakarmsysteem geplaatst en opgetrokken door het voertuig. Daardoor is er naar alle richtingen voldoende manoeuvreerruimte nodig.

Vragen over onze perscontainers

Hebben jullie ook perscontainers?

Jazeker, bij diverse bedrijfsklanten hebben wij perscontainers geplaatst, die ervoor zorgen dat het afval gecomprimeerd wordt. Zo zijn er minder transporten nodig.

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft perscontainers?

Een perscontainer is meestal maatwerk. Neem hiervoor contact met ons op.

Facturatie en betaling

Wat als ik vragen heb over de factuur?

Je kunt ons hiervoor bellen of mailen.

Hoe ontvang ik de factuur?

Je krijgt automatisch een e-mail als de nieuwe factuur klaarstaat in het persoonlijk inloggedeelte van onze website. Doordat we geen papieren facturen meer versturen, werken we samen aan de reductie van afval.

Hoe kan ik betalen?

De betaling verloopt via een automatische incasso of je kunt het verschuldigde bedrag via een overschrijving overmaken.

Mijn Rd4 Bedrijvenservice voor klanten

Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke omgeving?

Nieuwe klanten ontvangen automatisch een activatiemail met een instructie.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik in Mijn Rd4 op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul je gegevens in. Je krijgt daarna een nieuw wachtwoord toegestuurd via e-mail.

Wat kan ik allemaal zien in mijn persoonlijke omgeving op de website?

Naast de bedrijfs- en contactgegevens zijn de ledigingskalender en facturen zichtbaar. Op termijn volgen meer uitbreidingen.

Overige vragen

Ons bedrijf gaat verhuizen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Houden jullie je aan alle wet- en regelgeving?

Rd4 voldoet netjes aan alle wet- en regelgeving.

Inzameling tijdens corona

Heeft de coronacrisis gevolgen voor de inzameling van mijn bedrijfsafval?

Op dit moment gaat de inzameling van bedrijfsafval gewoon door. Wanneer wij genoodzaakt zijn om hier iets in te wijzigen, zullen wij contact met je opnemen.

Vanwege de coronacrisis is mijn bedrijf tijdelijk gesloten. De containers hoeven daarom voorlopig niet te worden leeggemaakt. Waar kan ik dit melden?

Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.

Afval en grondstoffen

Wat gebeurt er met het afval nadat jullie het hebben opgehaald?

Voor de diverse afvalsoorten zijn er uiteenlopende verwerkingsprocessen. Het ingezamelde afval wordt indien mogelijk weer omgezet naar duurzame, herbruikbare grondstoffen of producten. We zeggen niet voor niets: ‘Het afval van vandaag is de grondstof voor morgen’. Afvalstromen met een calorische waarde en die nog niet gerecycled kunnen worden, worden ingezet als brandstof voor bijvoorbeeld het opwekken van elektriciteit.

Welke afval- en grondstofstromen kan ik scheiden?

Hoe beter je scheidt, hoe meer je kunt besparen! Met onze diverse en veelzijdige inzamelmiddelen, onder andere voor restafval, papier en karton, glas, GFT-afval, vertrouwelijk papier en swill, kun je optimaal afval scheiden. Ons doel is om zoveel mogelijk afval opnieuw als grondstof in te zetten voor de productie van nieuwe producten. Niet alleen fijn voor jouw beurs, maar ook voor ons milieu.

Wat mag ik aanbieden in de rolcontainer?

Je mag alleen afval aanbieden in de rolcontainer die hiervoor bestemd is. Kies je bijvoorbeeld voor een rolcontainer voor papier en karton, dan mag hier ook alleen papier en karton in. De overige afval- en grondstofstromen dien je in een andere daarvoor bestemde rolcontainer te gooien.

Contact met Rd4 Bedrijvenservice

Hoe kan ik jullie bereiken?

De bedrijvenservice van Rd4 is op werkdagen bereikbaar van 08.30-17.00 uur.
Telefonisch kun je ons bereiken via 045 5437150 (keuze 2).
Je kunt ons ook mailen via bedrijvenservice@rd4.nl